Browse > Home /

BSkyB CEO confirms he pulled Sky News story on F1

March 21st, 2012 | 1 Comment | Posted by in Press freedom and ethics

Jeremy Darroch, the chief executive of British Sky Broadcasting, has confirmed that he asked Sky News to pull a story on Formula 1, ahead of the launch of a Sky F1 HD channel.

The Financial Times yesterday reported that Darroch “ordered a news story to be removed from the Sky News website after an executive producer complained that it had upset Formula 1 racing teams”.

“I asked the team to review the story,” Darroch told the Guardian Changing Media Summit, where he was delivering a keynote speech in which he announced the launch of a no contract, pay-as-you-go internet TV service from Sky called NowTV.

He said Sky News “has absolute independence and integrity” but added that “there are times as CEO … when you have to challenge parts of the business”.

Tags: , , , ,

Similar posts:

© Mousetrap Media Ltd. Theme: modified version of Statement