Browse > Home /

Journalism Daily: Indico News, confessional journalism and the Observer’s future

August 3rd, 2009 | 1 Comment | Posted by in Journalism Daily

Journalism.co.uk is trialling a new service via the Editors’ Blog: a daily round-up of all the content published on the Journalism.co.uk site.

We hope you’ll find it useful as a quick digest of what’s gone on during the day (similar to our e-newsletter) and to check that you haven’t missed a posting.

We’ll be testing it out for a couple of weeks, so you can subscribe to the feed for the Journalism Daily here.

Let us know what you think – all feedback much appreciated.

News and features

Ed’s picks

Tip of the Day

#FollowJourn

On the Editors’ Blog

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Similar posts:

SA president Zuma accepts damages from Guardian in libel case

August 3rd, 2009 | 1 Comment | Posted by in Legal

South African president Jacob Zuma last week settled his libel case against the Guardian and accepted ‘substantial damages’ from the paper, according to Reuters.

Zuma began proceedings in March after publication of a piece by Simon Jenkins, which was subsequently removed from the Guardian website, suggested he was guilty of rape.

Zuma continued with a civil case against the Guardian newspaper, despite an apology run by the title in April.

The reference was the result of an editing error, the paper said in its apology – Zuma was acquitted of rape charges in 2006, it said.

But the apology was not deemed appropriate by Zuma’s lawyers. According to the Reuters’ report, the Guardian’s owners made an offer of damages in May, which was accepted by Zuma last week.

Tags: , , , , , , ,

Similar posts:

Update: Jacob Zuma still pursuing case against Guardian

April 23rd, 2009 | No Comments | Posted by in Legal

Jacob Zuma is continuing his civil case against the Guardian newspaper, despite an apology run by the paper this week for an article about the South African presidential candidate.

The article by Simon Jenkins, which has been removed from the Guardian website, suggested he was guilty of rape.

The reference was the result of an editing error, the paper maintains – Zuma was acquitted of rape charges in 2006, it said in its apology.

After publication Zuma demanded an apology and legal proceedings against the paper for libel have commenced in the High Court, a release from Zuma’s legal firm Schillings said on Monday.

The paper’s statement on April 21 was ‘unacceptable to Mr Zuma’, a spokeswoman on behalf of Zuma told Journalism.co.uk.

“Mr Zuma’s civil claim for damages and an appropriate apology against The Guardian continues,” she said.

“Both legal teams for Mr Zuma and The Guardian are continuing their negotiations about the damages amount that will be payable and how an acceptable apology will be made.

“Should there not be an acceptable out of court resolution, the matter is likely to go to trial.”

A spokeswoman for the Guardian made no further comment beyond Tuesday’s published apology.

Tags: , , , , , , ,

Similar posts:

Timely apology for Guardian as Zuma casts his vote

April 22nd, 2009 | 1 Comment | Posted by in Press freedom and ethics

Brought to Journalism.co.uk’s attention by Brand Republicthis apology in the Guardian to South African presidential candidate Jacob Zuma.

The paper apologised to the ANC party leader for a piece published on March 6, which suggested he was guilty of rape. The correction was run yesterday – a day before polling opened in South Africa.

Following its original publication Zuma demanded an apology and damages from the paper.

The reference was the result of an editing error, the paper maintains – Zuma was acquitted of rape charges in 2006, it said in its apology.

Tags: , , , , , ,

Similar posts:

© Mousetrap Media Ltd. Theme: modified version of Statement