Browse > Home / Press freedom and ethics / Blog article: BSkyB CEO confirms he pulled Sky News story on F1

BSkyB CEO confirms he pulled Sky News story on F1

March 21st, 2012Posted by in Press freedom and ethics

Jeremy Darroch, the chief executive of British Sky Broadcasting, has confirmed that he asked Sky News to pull a story on Formula 1, ahead of the launch of a Sky F1 HD channel.

The Financial Times yesterday reported that Darroch “ordered a news story to be removed from the Sky News website after an executive producer complained that it had upset Formula 1 racing teams”.

“I asked the team to review the story,” Darroch told the Guardian Changing Media Summit, where he was delivering a keynote speech in which he announced the launch of a no contract, pay-as-you-go internet TV service from Sky called NowTV.

He said Sky News “has absolute independence and integrity” but added that “there are times as CEO … when you have to challenge parts of the business”.

Similar posts:

  • Bob Jonson

    Sky having the rights to F1 is genuinely depressing me :(

© Mousetrap Media Ltd. Theme: modified version of Statement